حضور آمریكا در خلیج فارس برای جنگ افروزی است
نوشته شده توسط : chudae

'سید حسین نقوی حسینی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت سالگرد سقوط هواپیمای مسافری ایران توسط نیروهای آمریكایی اظهار داشت: رویداد هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایرباس از لحاظ همه قوانین و كنوانسیون های بین المللی یك اقدام تروریستی محسوب می شد و این اقدام تروریستی از جانب آمریكا منجر به شهادت جمع كثیری از شهروندان ایرانی ، غیر ایرانی و زن و كودك شد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای پیگری حقوق شهروندانش از طریق محافل بین المللی اقدام كرد و وزارت امور خارجه احقاق حقوق آنان را دنبال كرد.

وی افزود: تاریخ ایالات متحده آمریكا نشان دهنده این موضوع است كه متاسفانه این كشور همیشه در ارتباط با حقوق بشر و اجرای مقررات بین المللی سیاست یك بام و دو هوا را دنبال كرده است؛ بر همین اساس هم پس از این فاجعه هولناك بشری هیچ كدام از خدمه ناو 'وینسنس' تحت پیگرد قرار نگرفتند و حتی 'ویل راجرز' فرمانده ناو جنگی آمریكا در پایان خدمتش مدال افتخار گرفت!

'سید حسین نقوی حسینی' خاطرنشان می سازد: اساسا وجود آمریكا در هر منطقه ای سبب كشتار، قتل ، آشوب و جنگ افروزی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه آمریكا در هر منطقه ای از جهان كه حضور پیدا كرده ، ترور و آدم كشی رواج پیدا كرده است، افزود: تاریخ حضور آمریكا در خلیج فارس نیز موید این نكته است.

وی ادامه داد: نمونه اخیر و مثال بارز اختلاف افكنی ایالات متحده آمریكا در منطقه حمایت از ادعای بی اساس امارات متحده عربی در مورد جزایر سه گانه ایرانی است.

وی در خاتمه یادآور شد: معتقدم برای كاهش از اختلاف، جنگ افروزی و اقدامات تروریستی در منطقه بایستی آمریكا از حوزه خلیج فارس خارج شود.

پرواز مسافربری شماره 655 شركت هواپیمایی ایران ایر با شناسه 'IR655' از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ 12 تیر 1367(سوم ژوییه 1988میلادی) در حركت بود كه با شلیك موشك هدایت شونده از ناو 'یو ‌اس ‌اس وینسنس' متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریكا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی 290 مسافر آن كه شامل 46 مسافر غیر ایرانی و 66 كودك بودند، جان باختند.

گزارمیز**9187**1542





:: برچسب‌ها: پارک , شهرستان , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: